80 יום לבחירות: מבני קבע פונו מהישוב יצהר

חדשות קול חי | צילום: ויקיפדיה Comments Off on 80 יום לבחירות: מבני קבע פונו מהישוב יצהר

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כוחות הביטחון פינו הלילה (ה') שלושה מבני קבע מאויישים במאחז הסמוך לישוב יצהר בשומרון, ובאחת השכונות בישוב נעצר מתיישב על הפרת צו הרחקה מהאזור.

כתבנו לענייני צבא וביטחון קובי פינקלר מוסר כי עד לפנות בוקר נמשכה המחאה על הפינוי ביצהר כשעשרות מתיישבים ידו אבנים לעבר כוחות הביטחון ותושבים נוספים מיצהר גלגלו צמיגים בוערים לעבר כביש הגישה לישוב.

המתיישבים ביצהר טענו כי כוחות הביטחון שפינו את המבנים הפעילו כוח בלתי סביר על המפונים ועל צלמים שניסו לתעד את הפינוי, ואף טענו כי מדובר בתרגיל בלבד.

המתיישבים שפונו מהמבנים במאחז הסמוך ליצהר הבהירו כי הוא יבנה מחדש במהירות אך ייקח עוד זמן רב לבנות מחדש את הקשר הטוב בין המתיישבים ביצהר לכוחות הצבא.

שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין  פרסם הודעת תגובה חריפה בעקבות הפינוי שאירע הלילה במאחז סמוך ליצהר שבשומרון וטען כי שר הביטחון אהוד ברק איבד את העשתונות נוכח הסקרים הצופים מפלה למפלגת עצמאות והחליט לנהל את קמפיין הבחירות שלו באמצעות התנכלות למתיישבי יהודה ושומרון.

השר אדלשטיין דרש מראש הממשלה נתניהו להדק את הפיקוח על סמכויות שר הביטחון בתקופה רגישה זו לפני שהדברים יגיעו לכדי פגיעה בנפש. כלשונו.

הודעות ברוח דומה שגינו בחריפות את יחסו של שר הביטחון ברק למתיישבים פורסמו על ידי גורמים בימין התומכים בהתיישבות ובהם חבר הכנסת מיכאל בן ארי וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.



0 תגובות